بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است
سرخط خبرها

ابلاغ شیوه‌نامه پیشگیری از کرونا به صنوف مشهد

  • کد خبر: ۱۸۹۴۰
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۳
ابلاغ شیوه‌نامه پیشگیری از کرونا به صنوف مشهد
به منظور پیشگیری از کرونا، شیوه‌نامه‌ای برای صنوف مختلف در خصوص رعایت بهداشت فردی و گندزدایی محل تنظیم و برای هر بخش به صورت جداگانه ارسال شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، علی اصغر حسنی مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این شیوه‌نامه برای همه رستوران داران، هتلداران، صاحبان فست فودها، محیط‌های کارگری و صنوف خدماتی به صورت جداگانه ارسال شده است.
وی ادامه داد: مهمترین مبحث در خصوص پیشگیری از کرونا در محیط‌های صنفی، حفظ سلامت کارکنان و کارگرانی است که در آن محل مشغول کار هستند، بر این اساس این افراد باید بهداشت فردی را رعایت کنند و کارت بهداشت همراه داشته باشند.
وی گفت: متصدی هر واحد صنفی موظف است نظارت داشته باشد تا کارکنان با داشتن علایمی مانند تب، سرفه، تنگی نفس یا هرگونه علایم سرماخوردگی در محل کار حضور پیدا نکنند.

حسنی افزود: رعایت مسایل بهداشت فردی از جمله استفاده از دستکش، روپوش مناسب و ماسک که پیشتر هم به کارکنان واحد‌های صنفی خدماتی توصیه شده بود، در شیوه‌نامه جدید مورد تاکید دوباره قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: در نانوایی‌ها نیز مانند گذشته لازم است نان توسط نانوا بین مشتریان توزیع شود و همه نانوایی‌ها از دستگاه کارتخوان برخوردار باشند تا امکان انتقال آلودگی از طریق اسکناس از بین برود.
وی گفت: در شیوه‌نامه‌های ارسال شده نحوه گندزدایی سطوح، میز و سایر وسایل شرح داده شده که رعایت این موارد به پیشگیری از کرونا کمک می‌کند.

حسنی افزود: برای کسانی که به عنوان مصرف کننده کالا یا دریافت کننده خدمات وارد واحد‌های صنفی می‌شوند، لازم است شستن دست‌ها را به عنوان مولفه ضروری همواره مدنظر داشته باشند.
وی با تاکید بر رعایت توصیه‌های ذکر شده در شیوه‌نامه‌ها اظهار داشت: مراکز بهداشت آمادگی دارند هر نوع سوال از سوی واحد‌های خدمات رسان و مردم را از طریق شماره ۱۹۰ پاسخگو باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->